Terug

Communicatieadviseur (24 uur p/w)

Vacature gesloten

Communicatieadviseur (24 uur p/w)

Charlotte van Beuningen Vught

Wat is vereist?

  • Afgeronde hbo-opleiding in de richting van communicatie, journalistiek of vergelijkbaar
  • Minimaal 3-5 jaar relevante werkervaring
  • Ervaring met beleidsvorming op het gebied van communicatie
  • In staat om gemakkelijk te communiceren met diverse niveaus binnen onze organisatie
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Initiatiefrijk, zelfstandig, overtuigend en creatief

Wat krijg je?

  • €3.518 - €4.887 bruto p/m o.b.v. fulltime, afhankelijk van kennis en ervaring
  • Op korte termijn een loonsverhoging van 10% (i.v.m. cao-akkoord)
  • Eindejaarsuitkering
  • 189,8 vakantie-uren op basis van fulltime (36 uur)
  • Ruime trainings- en ontwikkelingsmogelijkheden
  • Individueel opleidingsbudget ter hoogte van €900,- per jaar op fulltime basis (dit budget mag je opsparen)
  • Reiskostenvergoeding en tegemoetkoming zorgverzekering
  • Thuiswerkmogelijkheden
  • Laptop en telefoon

Wat doe je?

  • 15% Intern overleg i.v.m. aankomende en lopende projecten
  • 20% Communicatiestrategie en de doorvertaling daarvan
  • 10% Bijhouden website en social-media kanalen
  • 15% Arbeidsmarktcommunicatie
  • 15% Doorontwikkeling interne communicatie
  • 25% Ontwikkelen en uitvoeren activiteiten op basis van jaarkalender

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Ellis van den Heuvel

HR Adviseur

Vacature

Als Communicatieadviseur werk je op zowel strategisch als operationeel niveau aan onze interne als externe communicatie. Je neemt een strategische rol op je door de Directeur-bestuurder en het Managementteam te adviseren over alle facetten van de communicatie, van overkoepelende strategie tot interne vraagstukken. Jouw expertise is namelijk essentieel voor het vormen van ons communicatiebeleid. De rol is het afgelopen jaar vanuit de afdeling Wonen (vrij operationeel) naar de afdeling Staf gegaan en heeft daardoor een meer strategisch karakter gekregen. De organisatie is dit echter nog niet helemaal gewend, dus het heeft aandacht nodig om de organisatie mee te nemen in die andere rol.

In deze functie ben je onder andere betrokken bij project de Piekenhoek, de verduurzaming van 65 monumentale woningen in Vught. Als Communicatieadviseur zorg je ervoor dat de bewoners en alle andere betrokkenen tijdig en juist geïnformeerd worden over de ontwikkelingen van dit bijzondere project. Binnen dit project werk je samen met diverse partijen om de gehele communicatie rondom dit systeem te verzorgen. Ook houd je je bezig met het verder ontwikkelen van de website en de arbeidscommunicatie in samenwerking met HR. Daarnaast richt je je op het integreren van onze nieuwe kernwaarden in alle communicatieaspecten en ondersteun je bij nieuwbouw- en verduurzamingsprojecten.

Wat je bedenkt op strategisch niveau wordt door jezelf op operationeel niveau opgepakt. Je maakt onder andere het Woonjournaal, een magazine voor huurders dat twee keer per jaar verschijnt. Hierbij werk je samen met externe creatieve leveranciers, zoals fotografen en drukkers, en waak je over de consistentie van de huisstijl. Ook beheer je onze socialemediakanalen en houd je onze website bij, bijvoorbeeld door actuele nieuwsberichten te plaatsen die je bovendien zelf schrijft. Het is voor deze veelzijdige functie dan ook prettig als je ervaring en affiniteit hebt op het gebied van corporate, arbeidsmarkt- en interne communicatie, websitebeheer, social media en het coördineren van externe leveranciers.

In deze rol heb je een solofunctie, maar je staat er niet alleen voor. Jij hebt als Communicatieadviseur de opdracht om de interne communicatie verder door te ontwikkelen maar je bent onderdeel van de Staf, waar ook het Bestuurssecretariaat, de Facilitaire Ondersteuning, een Beleidsadviseur en de HR Adviseur onder vallen. Gezamenlijk overleggen we en bepalen we de koers voor communicatiegerelateerde zaken.

Als je een uitdaging ziet in het strategisch meedenken over communicatiebeleid en het leuk vindt om ook operationeel aan de slag te gaan met wat je bedacht hebt, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Communicatieadviseur

Op een leuke werkdag bepaal je samen met de HR adviseur de nieuwe strategie voor de arbeidsmarktcommunicatie, voer je een gesprek over het door ontwikkelen van de interne communicatie en sluit je de dag af met een interview met een huurder voor het Woonjournaal.

Op een minder leuke werkdag merk je dat de deadline nadert en je nog steeds wacht op cruciale input van collega's. Je bent dan druk bezig met strak organiseren, plannen en actief bij collega's zaken opvragen om ervoor te zorgen dat alles toch op tijd afkomt.

  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00

Voorbeeld uit de praktijk

We hebben recent nieuwe kernwaarden gekozen voor onze organisatie, in lijn met ons ondernemingsplan. Deze kernwaarden moeten nog verder uitgewerkt worden. Hoe pak je dit aan?

In samenwerking met de MT leden en HR adviseur neem je de input die je hebt opgehaald uit de organisatie mee in de verdere uitwerking van de kernwaarden, want wat bedoelen we daar nou precies mee en wat verwachten we zowel intern als extern? Jij bent kartrekker van dit traject en de verdere doorvertaling.

Groeipad

Er zijn bij ons verschillende mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen en te groeien in je carrière. We hebben een speciaal opleidingsbudget dat gebruikt kan worden voor vakgerichte opleidingen en trainingen. Bovendien heeft iedereen, volgens de CAO, een persoonlijk budget van €900 per jaar, dat evenredig is aan het dienstverband. Dit budget kan opgespaard worden over een periode van vijf jaar tot een maximum van €4500 op fulltime basis. Dit budget is bedoeld voor het onderhouden en verbeteren van de kennis en vaardigheden die nodig zijn voor je huidige werk, of voor een opleiding die gericht is op een toekomstig beroep. Je kunt op eigen initiatief een beroep doen op dit budget. In deze functie is er volop ruimte om in de breedte te groeien, ervaring op te doen in diverse facetten van het communicatievak en jezelf te verdiepen in nieuwe aspecten en specialismen binnen de branche.

Communicatieadviseur

Werken bij Charlotte van Beuningen

Bij Woonstichting Charlotte van Beuningen zetten we ons dagelijks in voor betaalbare, duurzame en toekomstbestendige huurwoningen. We zijn actief in Vught - waar het grootste deel van onze circa 3.000 woningen staat - en ook in omliggende plaatsen zoals ’s-Hertogenbosch, Haaren en Moergestel.

Onze doelgroep bestaat uit mensen die op zoek zijn naar een sociale huurwoning, maar ook naar betaalbare middenhuur. We geloven in een inclusieve woonomgeving waar iedereen zich thuis kan voelen. Daarom zijn we zichtbaar in onze buurten, werken we nauw samen met bewoners en partners, en laten we ons sociale hart spreken.

Duurzaamheid is voor ons meer dan een ambitie - het is een manier van werken. We stimuleren onze medewerkers om duurzaam te denken én te doen en zijn als organisatie hierin een slimme volger. Dit zie je terug in onze projecten en initiatieven op het gebied van energie, materiaalgebruik en biodiversiteit.

Als organisatie zijn we klein en overzichtelijk. Dat betekent korte lijnen, persoonlijke samenwerking en een prettige werksfeer. Ons kantoor in het karakteristieke Vught is een fijne plek waar we samen lunchen, wandelen en regelmatig deelnemen aan teamactiviteiten die door ons personeelsteam worden georganiseerd.

Lees hier meer over de geschiedenis van Woonstichting Charlotte van Beuningen.

 

Stages en open sollicitaties

Charlotte van Beuningen is een erkend leerbedrijf voor mbo-studenten van de opleidingen vastgoedadviseur en middenkaderfunctionaris bouw (niveau 4). Er zijn regelmatig stageplekken beschikbaar. Heb je interesse? Stuur ons gerust een e-mail voor meer informatie, via werken@charlottevanbeuningen.nl.

Ook open sollicitaties zijn van harte welkom. Heb je vragen of wil je ons iets laten weten? Neem ook dan contact met ons op via e-mail.

  • Kantoor in Vught
  • 30-35 medewerkers
  • 50% / 50%
  • Thuiswerkmogelijkheden

Collega's

Foto van medewerker Frank
Foto van medewerker Milou

Frank (64) - Manager Bedrijfsvoering

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Charlotte van Beuningen is een kleine organisatie met een goede werksfeer. Je kent je collega's en kunt snel bij iedereen terecht voor vragen. Niet alleen werk, maar ook de sociale kant heeft aandacht.

Wat was je vorige baan?
Concern Controller bij Woonstichting Joost.

Wat doe je in je vrije tijd?
Genieten van het leven met mijn gezin.

Milou (31) - Beleidsadviseur - Afdeling Staf

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Charlotte van Beuningen is een kleine corporatie waar je alle medewerkers kent. Je loopt makkelijk bij iedereen naar binnen. Daarnaast hebben we een maatschappelijk en duurzaam Ondernemingsplan opgesteld waarin onze huurders centraal staan. Dit motiveert mij om te werken voor deze mooie organisatie.

Wat was je vorige baan?
Master Sociale Geografie en Master Sociologie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tennis, in de natuur zijn en mooie herinneringen maken met vrienden en familie.

Sollicitatieproces

Eerste gesprekken vinden plaats op 8 februari
Tweede gesprek
± donderdag 15 februari
Eventueel een assessment
± Binnen 1 week
Arbeidsvoorwaardengesprek

Interessante baan?

Interesse
Terug naar boven