Medewerker Financiële Zaken (28 uur p/w)

Vacature gesloten

Medewerker Financiële Zaken (28 uur p/w)

Charlotte van Beuningen Vught

Wat is vereist?

  • Minimaal mbo werk- en denkniveau in een financiële/administratieve richting
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring
  • Kennis van en ervaring met financiële administratie
  • Kennis van financiële systemen en programma’s
  • Kennis van en ervaring met salarisadministratie
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving
  • Cijfermatig inzicht
  • Goed kunnen plannen en organiseren
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Accuraat en resultaatgericht

Wat krijg je?

  • €2.684 - €3.538 bruto p/m o.b.v. fulltime, afhankelijk van kennis en ervaring
  • Op korte termijn een loonsverhoging van 10% (i.v.m. cao-akkoord)
  • Eindejaarsuitkering
  • 189,8 vakantie-uren op basis van fulltime (36 uur)
  • Ruime trainings- en ontwikkelingsmogelijkheden
  • Individueel opleidingsbudget ter hoogte van €900,- per jaar op fulltime basis (dit budget mag je opsparen)
  • Reiskostenvergoeding en tegemoetkoming zorgverzekering
  • Thuiswerkmogelijkheden
  • Laptop en telefoon

Wat doe je?

  • 25% Debiteuren- en crediteurenadministratie verzorgen
  • 20% Grootboek- en salarisadministratie beheren
  • 20% Bankafschriften en batch betalingen verwerken
  • 15% Mutaties en afrekeningen controleren en verwerken (o.a. energieheffingen en WOZ-waarde)
  • 15% Bijdrage leveren aan rapportages en budgetbewaking
  • 5% Intern overleg en binnenkomende mails beantwoorden

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Ellis van den Heuvel

HR Adviseur

Vacature

Als Medewerker Financiële Zaken bij Charlotte van Beuningen draag je zorg voor de debiteuren- en crediteurenadministratie. Je zorgt dat inkomende facturen correct worden geregistreerd, gecodeerd en worden goedgekeurd bij de juiste personen binnen de organisatie. Ook zorg je ervoor dat uitgaande facturen worden opgesteld en administratief worden verwerkt. Verder neem je een deel van de grootboekadministratie voor je rekening en verzorg je de volledige salarisadministratie. Als collega's hier vragen over hebben, kunnen ze bij jou terecht.

Daarnaast controleer en verwerk je mutaties gerelateerd aan bijvoorbeeld de energieheffingen en WOZ-waarde. Ook bereid je wekelijks batch betalingen voor, laat je deze controleren en zet je ze klaar in het systeem. Tevens lever je een bijdrage aan de maandrapportage en de budgetbewaking. Je beantwoordt tenslotte binnenkomende mails van diverse stakeholders, waaronder aannemersbedrijven.

In deze functie word je onderdeel van de afdeling Bedrijfsvoering. Dit enthousiaste team bestaat uit acht medewerkers die gezamenlijk alle werkzaamheden uitvoeren.

Als je graag wil werken in een team waar collega's uitkomen voor hun mening en veel lachen met elkaar, en je het uitdagend vindt om te werken met cijfers en een scherp oog hebt voor details, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Medewerker Financiële Zaken

Als je op een dag een werkoverleg hebt, alle bankafschriften en facturen soepel kunt verwerken en tussendoor toch nog tijd vindt om een collega ergens mee te helpen, dan heb je echt een voldaan gevoel.

Op een minder leuke werkdag begint je software met kuren en ben je afhankelijk van de leverancier, die minder goed bereikbaar is. Hoewel je je meeste taken uit kunt voeren, lukt het je net niet alles vandaag af te ronden.

  • 06:00
  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Bijdrage leveren aan rapportages
    • Debiteuren- en crediteurenadministratie verzorgen
    • Lunch
    • Bankafschriften en batch betalingen verwerken
    • Mutaties en afrekeningen controleren en verwerken
    • Bijdrage leveren aan budgetbewaking
    • Lunch
    • Bankafschriften en batch betalingen verwerken
    • Vrije middag
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Lunch
    • Debiteuren- en crediteurenadministratie verzorgen
    • Bijdrage leveren aan rapportages
    • Bankafschriften en batch betalingen verwerken
    • Grootboek- en salarisadministratie beheren
    • Ad hoc vragen van collega's beantwoorden
    • Mutaties en afrekeningen controleren en verwerken
    • Bankafschriften en batch betalingen verwerken
    • Vrije middag

Voorbeeld uit de praktijk

Je ontvangt een telefoontje van een crediteur die onduidelijkheid heeft over de betaling van meerdere facturen. Wat doe je?

Allereerst raadpleeg je het financiële systeem om de status van de betreffende facturen te controleren. Wanneer je ziet dat bepaalde facturen onbetaald zijn, ga je na waarom deze nog openstaan. Het kan zijn dat een bepaalde dienst nog niet is afgerond of dat een collega nog geen akkoord heeft gegeven voor de betaling.

Met deze informatie bij de hand neem je weer contact op met de crediteur. Je legt op een heldere manier uit welke facturen zijn voldaan en welke nog in behandeling zijn, inclusief de redenen daarvoor. Indien nodig, overleg je met collega's om verdere duidelijkheid te verkrijgen. Jouw doel is om de crediteur volledig te informeren en mogelijke misverstanden te voorkomen, terwijl je tegelijkertijd de relatie positief en transparant houdt.

Groeipad

Er zijn bij ons verschillende mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen en te groeien in je carrière. We hebben een speciaal opleidingsbudget dat gebruikt kan worden voor vakgerichte opleidingen en trainingen. Bovendien heeft iedereen, volgens de CAO, een persoonlijk budget van €900 per jaar, dat evenredig is aan het dienstverband. Dit budget kan opgespaard worden over een periode van vijf jaar tot een maximum van €4500 op fulltime basis. Dit budget is bedoeld voor het onderhouden en verbeteren van de kennis en vaardigheden die nodig zijn voor je huidige werk, of voor een opleiding die gericht is op een toekomstig beroep. Je kunt op eigen initiatief een beroep doen op dit budget. In deze functie is een groeipad in de breedte mogelijk naar een andere functie, zoals Incassoconsulent, Medewerker Bedrijfsadministratie of Medewerker Planning en Control.

Incassoconsulent
Medewerker Bedrijfsadministratie
Medewerker Planning en Control

Werken bij Charlotte van Beuningen

Woonstichting Charlotte van Beuningen onderhoudt en biedt sociale huurwoningen aan. Dit doen wij vooral in Vught, waar het merendeel van onze ongeveer 3.000 woningen zich bevindt. Naast Vught zijn we ook actief in plaatsen als 's-Hertogenbosch, Haaren en Moergestel. Wij zetten ons in voor betaalbaar wonen, goede en duurzame sociale huurwoningen en een leefbare woonomgeving. Een dak boven je hoofd is immers de basis voor iedereen.

Daarnaast zijn wij van mening dat fijne wijken met plekken waar mensen elkaar kunnen ontmoeten erg belangrijk zijn. Daarom willen we 'samen het verschil maken'. Om dit te realiseren zijn wij ook zichtbaar in de wijk, laten wij ons sociale hart spreken en onderhouden wij een sterke band met onze huurders.

We zijn een kleine organisatie waar overleggen met collega's gemakkelijk en persoonlijk gaat. Ondanks onze toewijding aan het werk, maken we ook tijd voor ontspanning en teambuilding. Zo organiseert ons personeelsteam door het jaar heen diverse activiteiten. Ons kantoor, gelegen in het sfeervolle Vught, is bovendien een fijne plek waar we graag samen lunchen of even een wandeling maken.

Lees hier meer over de geschiedenis van Woonstichting Charlotte van Beuningen.

Stages en open sollicitaties
Wij zijn een erkend leerbedrijf voor de mbo-opleidingen ‘vastgoedadviseur’ en ‘middenkaderfunctionaris bouw’ (beide niveau 4-opleidingen). Er zijn regelmatig stageplaatsen beschikbaar. Uiteraard mag je altijd een mailtje sturen voor meer informatie. Ook voor een open sollicitatie of andere vragen kan je contact met ons opnemen door te mailen naar werken@charlottevanbeuningen.nl.

  • Kantoor in Vught
  • 30-35 medewerkers
  • 50% / 50%
  • Thuiswerkmogelijkheden

Collega's

Foto van medewerker Frank
Foto van medewerker Milou

Frank (63) - Manager Bedrijfsvoering

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Charlotte van Beuningen is een kleine organisatie met een goede werksfeer. Je kent je collega's en kunt snel bij iedereen terecht voor vragen. Niet alleen werk, maar ook de sociale kant heeft aandacht.

Wat was je vorige baan?
Concern Controller bij Woonstichting Joost.

Wat doe je in je vrije tijd?
Genieten van het leven met mijn gezin.

Milou (30) - Beleidsadviseur - Afdeling Staf

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Charlotte van Beuningen is een kleine corporatie waar je alle medewerkers kent. Je loopt makkelijk bij iedereen naar binnen. Daarnaast hebben we een maatschappelijk en duurzaam Ondernemingsplan opgesteld waarin onze huurders centraal staan. Dit motiveert mij om te werken voor deze mooie organisatie.

Wat was je vorige baan?
Master Sociale Geografie en Master Sociologie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tennis, in de natuur zijn en mooie herinneringen maken met vrienden en familie.

Sollicitatieproces

Eerste gesprek op 25 september
Tweede gesprek
± Binnen 1 week
Eventueel een assessment
± Binnen 1 week
Arbeidsvoorwaardengesprek

Interessante baan?

Terug naar boven