Wat is vereist?
- Hbo/wo werk- en denkniveau
- Minimaal 5 jaar relevante werkervaring
- Kennis van bouwkunde, volkshuisvesting en project- en procesmanagement
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Je bent professioneel, initiatiefrijk, omgevingsbewust, kwaliteitsgericht en kostenbewust
- Je kan goed samenwerken en onderhandelen
Wat krijg je?
- €5.000 - €6.700 bruto p/m in schaal K (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 28 tot 36-urige werkweek
- 189,8 vakantie uren + 28,8 uur i.v.m. schaal K met de mogelijkheid om meer dagen bij te kopen
- Organisatiebreed opleidingsbudget en persoonlijk opleidingsbudget van maximaal €4.500
- Eindejaarsuitkering en tegemoetkoming premie zorgverzekering
- Mogelijkheid om thuis te werken
- Telefoon en laptop
- Vers fruit op het werk
- Een goede balans tussen werk en privé
Wat doe je?
- 5% Kansen signaleren
- 15% Voorbereiden van investeringsbesluiten
- 10% Projectplannen bespreken met ontwikkelaars
- 30% Projectplannen uitwerken met ontwikkelaars en projectteam
- 30% Uitvoering van projecten begeleiden
- 10% Projectadministratie verzorgen en rapportages opstellen
Vacature
Als Projectontwikkelaar Nieuwbouw bij Charlotte van Beuningen ben je verantwoordelijk voor het inkopen, ontwikkelen, begeleiden en realiseren van nieuwbouwprojecten. We hebben de ambitie om gemiddeld 60 nieuwbouw woningen per jaar op te leveren, hierbij zijn we voor een groot deel afhankelijk van projecten van andere ontwikkelaars.
Je signaleert kansen in de markt door nauw contact te onderhouden met gemeenten en je netwerk van ontwikkelaars. Zodra je een locatie op het oog hebt, voer je een quick-scan uit en bespreek je de mogelijkheden met betrokkenen. Je stelt een ontwikkelplan op, formuleert in overleg met de organisatie en belanghebbenden, zoals gemeenten en zorgorganisaties, het programma van eisen en werkt het plan verder uit in samenwerking met het interne projectteam.
Zodra een project richting uitwerking gaat, zorg je dat je de omgeving goed informeert en draagvlak creëert. Vervolgens begeleid je de uitvoering van het project. Je stuurt het interne projectteam aan, woont bouwvergaderingen bij en coördineert met betrokken partijen zoals ontwikkelaars, aannemers, architecten en adviseurs. Je let daarbij scherp op de naleving van arbo-, milieu- en veiligheidsregels en zorgt voor een nauwkeurige projectadministratie. Ook draag je bij aan periodieke rapportages, prognoses en de meerjarenbegroting en lever je heldere fasedocumenten voor besluitvorming. Voor elk project ben je projectleider van het projectteam voor zowel de ontwikkelfase als de uitvoeringsfase.
We ontwikkelen voor onze (toekomstige)huurders. Je creëert duurzame, energiezuinige sociale huurwoningen in een fijne leefomgeving.
Je komt te werken in een gezellig team, waar we hard werken en hard lachen. Je werkt onder andere samen met een Assetmanager, Projectregisseurs en collega’s die verantwoordelijk zijn voor dagelijks onderhoud en mutatieonderhoud.
Als je het leuk vindt om projecten te realiseren in samenwerking met veel verschillende partijen, creatief bent in het zoeken naar oplossingen en gericht bent op de lange termijn, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag verlopen de besprekingen met ontwikkelaars productief en maak je concrete afspraken over de realisatie van een nieuw project. Je merkt dat de samenwerking goed loopt en dat alle betrokkenen enthousiast zijn over de volgende stap in het project.
Op een minder leuke werkdag ben je vooral bezig met administratieve werkzaamheden, zoals het opstellen van rapportages. Dit moet ook gebeuren, maar het zorgt voor een wat eentonigere en minder uitdagende dag.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Voorbeeld weekagenda
- Quick-scan maken van nieuwe locatie
- Overleg met ontwikkelaar
- Lunch
- Werken aan initiatiefase document
- Omgevingsparticipatie voorbereiden
-
- Overleg met gemeente over projectkansen
- Initiatiefase document bespreken met management
- Lunch
- Overleg met architect over conceptontwerp
- Projectadministratie en rapportage bijwerken
- Overleg met Projectteam over uitvoering
-
- Overleg met Assetmanager
- Lunch
- Bouwvergadering bijwonen
- Overleg met juridisch adviseur
- Ontwikkeling in huurbeleid beoordelen
- Wekelijks overleg met manager over projectvoortgang
-
- Mail verwerken en actiepunten prioriteren
- Lunch
- Overleg met ontwikkelaar over sociale woningbouw
- Documentatie verzamelen voor overdracht
- Evaluatie lopende projecten
- Werken aan rapportages
-
- Voorbereiding overleg met Gemeente
- Overleg met Vastgoedbeheer over overdracht
- Roostervrije middag
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Er zijn bij ons verschillende mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen en te groeien in je carrière. We hebben een speciaal opleidingsbudget dat gebruikt kan worden voor vakgerichte opleidingen en trainingen. Bovendien heeft iedereen, volgens de CAO, een persoonlijk budget van €900 per jaar, dat evenredig is aan het dienstverband. Dit budget kan opgespaard worden over een periode van vijf jaar tot een maximum van €4500 op fulltime basis. Dit budget is bedoeld voor het onderhouden en verbeteren van de kennis en vaardigheden die nodig zijn voor je huidige werk, of voor een opleiding die gericht is op een toekomstig beroep. Je kunt op eigen initiatief een beroep doen op dit budget.
Werken bij Charlotte van Beuningen
Bij Woonstichting Charlotte van Beuningen zetten we ons dagelijks in voor betaalbare, duurzame en toekomstbestendige huurwoningen. We zijn actief in Vught - waar het grootste deel van onze circa 3.200 woningen staat - en ook in omliggende plaatsen zoals ’s-Hertogenbosch, Haaren en Moergestel.
Onze doelgroep bestaat uit mensen die op zoek zijn naar een sociale huurwoning, maar ook naar betaalbare middenhuur. We geloven in een inclusieve woonomgeving waar iedereen zich thuis kan voelen. Daarom zijn we zichtbaar in onze buurten, werken we nauw samen met bewoners en partners, en laten we ons sociale hart spreken.
Duurzaamheid is voor ons meer dan een ambitie - het is een manier van werken. We stimuleren onze medewerkers om duurzaam te denken én te doen en zijn als organisatie hierin een slimme volger. Dit zie je terug in onze projecten en initiatieven op het gebied van energie, materiaalgebruik en biodiversiteit.
Als organisatie zijn we klein en overzichtelijk. Dat betekent korte lijnen, persoonlijke samenwerking en een prettige werksfeer. Ons kantoor in het karakteristieke Vught is een fijne plek waar we samen lunchen, wandelen en regelmatig deelnemen aan teamactiviteiten die door ons personeelsteam worden georganiseerd.
Lees hier meer over de geschiedenis van Woonstichting Charlotte van Beuningen.
Stages en open sollicitaties
Charlotte van Beuningen is een erkend leerbedrijf voor mbo-studenten van de opleidingen vastgoedadviseur en middenkaderfunctionaris bouw (niveau 4). Er zijn regelmatig stageplekken beschikbaar. Heb je interesse? Stuur ons gerust een e-mail voor meer informatie, via werken@charlottevanbeuningen.nl.
Ook open sollicitaties zijn van harte welkom. Heb je vragen of wil je ons iets laten weten? Neem ook dan contact met ons op via e-mail.
- Kantoor in Vught
- 30-35 medewerkers
- 50% / 50%
- Thuiswerkmogelijkheden
