HR Adviseur (24 uur p/w)

Vacature gesloten

HR Adviseur (24 uur p/w)

Charlotte van Beuningen Vught

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau bij voorkeur in de richting van HR
  • Minimaal 3 tot 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie
  • Kennis van actuele wet- en regelgeving
  • Snel kunnen handelen op operationeel, tactisch en strategisch niveau
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Betrouwbaar en zich kunnen inleven in anderen

Wat krijg je?

  • €3.969 - €5.361 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring) o.b.v. een fulltime dienstverband
  • Op korte termijn een loonsverhoging van 10% (i.v.m. cao-akkoord)
  • Eindejaarsuitkering van €375
  • 24-urige werkweek
  • Een jaarcontract dat na gebleken geschiktheid wordt omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd
  • Thuiswerkmogelijkheden
  • 189,8 vakantie-uren op fulltime basis
  • Ruime trainings- en ontwikkelingsmogelijkheden in diverse facetten binnen het HR-vak
  • Individueel opleidingsbudget ter hoogte van €900,- per jaar op fulltime basis (dit budget mag je opsparen)
  • Reiskostenvergoeding en tegemoetkoming zorgverzekering
  • Laptop en telefoon

Wat doe je?

  • 15% Werving en selectie uitvoeren
  • 10% Verzuimbegeleiding coördineren
  • 20% HR-beleid ontwikkelen en uitvoeren
  • 15% Administratieve werkzaamheden uitvoeren
  • 20% Intern overleg
  • 10% Rapportages en begrotingen uitwerken
  • 10% Overleg met samenwerkingspartners en het onderhouden van je netwerk

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als HR Adviseur bij Charlotte van Beuningen ben je verantwoordelijk voor alle HR-gerelateerde zaken, waarbij jouw inzicht en daadkracht op zowel strategisch, tactisch als operationeel niveau essentieel zijn. Je speelt een cruciale (solistische) rol binnen de organisatie en dient als een belangrijk gesprekspartner voor de Directeur-Bestuurder en Managers. Je houdt je niet enkel bezig met individuele personeelsvragen, maar je buigt je ook over organisatiebrede HR-thema’s. Ook ga je in gesprek met medewerkers over arbeidsvoorwaarden, opleidingsmogelijkheden en andere HR-gerelateerde vraagstukken. Kortom, het is een veelzijdige functie.

In deze functie neem je ook deel aan diverse HR-processen. Zo houd je je bezig met de werving en selectie van nieuwe medewerkers, dit gaat van afstemming over functievereisten met Managers tot de administratieve afronding van aannameprocessen die erbij komen kijken. Daarnaast draag je bij aan de verzuimbegeleiding en werk je het HR-beleid uit. Je bent ook verantwoordelijk voor administratieve werkzaamheden, zoals het opstellen van een arbeidsovereenkomst en het opstellen van rapportages en begrotingen. Tot slot houd je ook periodieke gesprekken met de Directeur-Bestuurder en de Managers en zorg je er voortdurend voor dat je op de hoogte bent van lopende zaken binnen de organisatie. Zo kun je je collega's altijd inlichten over nieuwe ontwikkelingen en hen helpen met alle vragen die ze hebben.

Je komt te werken op de afdeling Staf, waarbij je direct onder de Directeur-Bestuurder valt. Je werkt samen met een divers team, waaronder een Beleidsadviseur, een Bestuurssecretaresse, een Directiesecretaresse, een Facilitair Medewerker en een Communicatie adviseur. Hoewel je rol solistisch is, werk je intensief samen met diverse collega's uit de organisatie.

Als je het leuk vindt om te handelen op verschillende niveaus, te werken in een kleine organisatie waar je dichtbij de medewerkers staat en je het uitdagend vindt om zaken zelfstandig uit te zoeken of op te zetten, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

HR Adviseur

Op een leuke werkdag bespreek je met het MT de aangepaste arbeidsmarktcommunicatie, overleg je over een re-integratietraject dat de goede kant op gaat met een Manager en verwelkom je een nieuwe medewerker tijdens een kennismakingsgesprek.

Op een minder leuke werkdag accordeer je veel facturen en schrijf je het HR-onderdeel in de maandrapportage. Daarnaast heb je last van een technisch probleem en is er melding van een potentieel langdurige ziekmelding, wat extra coördinatie en planning vereist.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00

Voorbeeld uit de praktijk

Bij het werven van een nieuwe collega kom je erachter dat het oude functieprofiel voor deze functie niet meer voldoet. Wat doe je?

Als een functieprofiel niet meer overeenkomt met de huidge functie-eisen en behoeften van de organisatie, ga je met de betrokken Manager in gesprek om dit aan te pakken. Jullie analyseren samen wat de actuele eisen, verantwoordelijkheden en competenties zijn die de functie vereist. Het is essentieel dat dit nauwkeurig gebeurt, om niet alleen de toekomstige medewerker duidelijkheid en richting te geven, maar ook om de organisatie en het team te versterken met de juiste expertise en vaardigheden. Bij kleinere aanpassingen voer je, na overleg en overeenstemming met de Manager, het nieuwe profiel door in het bestaande functiehuis.

Als het om grote aanpassingen van het functieprofiel gaat dan overleg je met onze samenwerkingspartner om het vernieuwde profiel te laten waarderen binnen het loongebouw van de CAO Woondiensten, zodat de nieuwe functie-eisen kloppen. Op basis van deze terugkoppeling pas je, waar nodig, het loongebouw aan en zorg je ervoor dat de functie op een correcte manier in het functiehuis wordt opgenomen.

Groeipad

Er zijn bij ons verschillende mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen en te groeien in je carrière. We hebben een speciaal opleidingsbudget dat gebruikt kan worden voor vakgerichte opleidingen en trainingen. Bovendien heeft iedereen, volgens de CAO, een persoonlijk budget van €900 per jaar, dat evenredig is aan het dienstverband. Dit budget kan opgespaard worden over een periode van vijf jaar tot een maximum van €4500 op fulltime basis. Dit budget is bedoeld voor het onderhouden en verbeteren van de kennis en vaardigheden die nodig zijn voor je huidige werk, of voor een opleiding die gericht is op een toekomstig beroep. Je kunt op eigen initiatief een beroep doen op dit budget. In deze functie is er volop ruimte om in de breedte te groeien, ervaring op te doen in diverse facetten van het HR vak en je te verdiepen in nieuwe aspecten en specialismen binnen de branche.

HR Adviseur

Werken bij Charlotte van Beuningen

Woonstichting Charlotte van Beuningen onderhoudt en biedt sociale huurwoningen aan. Dit doen wij vooral in Vught, waar het merendeel van onze ongeveer 3.000 woningen zich bevindt. Naast Vught zijn we ook actief in plaatsen als 's-Hertogenbosch, Haaren en Moergestel. Wij zetten ons in voor betaalbaar wonen, goede en duurzame sociale huurwoningen en een leefbare woonomgeving. Een dak boven je hoofd is immers de basis voor iedereen.

Daarnaast zijn wij van mening dat fijne wijken met plekken waar mensen elkaar kunnen ontmoeten erg belangrijk zijn. Daarom willen we 'samen het verschil maken'. Om dit te realiseren zijn wij ook zichtbaar in de wijk, laten wij ons sociale hart spreken en onderhouden wij een sterke band met onze huurders.

We zijn een kleine organisatie waar overleggen met collega's gemakkelijk en persoonlijk gaat. Ondanks onze toewijding aan het werk, maken we ook tijd voor ontspanning en teambuilding. Zo organiseert ons personeelsteam door het jaar heen diverse activiteiten. Ons kantoor, gelegen in het sfeervolle Vught, is bovendien een fijne plek waar we graag samen lunchen of even een wandeling maken.

Lees hier meer over de geschiedenis van Woonstichting Charlotte van Beuningen.

Stages en open sollicitaties
Wij zijn een erkend leerbedrijf voor de mbo-opleidingen ‘vastgoedadviseur’ en ‘middenkaderfunctionaris bouw’ (beide niveau 4-opleidingen). Er zijn regelmatig stageplaatsen beschikbaar. Uiteraard mag je altijd een mailtje sturen voor meer informatie. Ook voor een open sollicitatie of andere vragen kan je contact met ons opnemen door te mailen naar werken@charlottevanbeuningen.nl.

  • Kantoor in Vught
  • 30-35 medewerkers
  • 50% / 50%
  • Thuiswerkmogelijkheden

Sollicitatieproces

Eerste gespreksronde op 9 november
Tweede gespreksronde (week later)
Arbeidsvoorwaarden gesprek

Interessante baan?